Det händer mycket på ett år..

Jag och Skrutten har bakat lussekatter idag. Jo, det heter lussekatter och inte lussebullar ;) Oj, vad han bakade! Han hann göra fler än jag och frågade gång på gång: "Bli det bjaaa så mamma? Blev denna fiiiin?". Och jag svarade såklart att hans små lussekorvar var de finaste jag någonsin sett.

För ett år sedan gjorde vi detsamma. Då var jag ganska många kg tyngre (höggravid med Fabian) och Benjamin var bara en liten plutt. Han satt då liksom idag och skrålade på visan "en sockerbagare..." fast idag kom alla orden på rätt plats. För ett år sedan skulle han prompt baka ut degen med kavel och bröt ihop totalt när jag pillade ner russin i mina lussekatter. Ja, han grät faktiskt en lång stund, av oklar anledning. Han som älskar russin, hihi!

Ett år går fort, som sagt..


Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh gulliga lussekatter! Så charmiga :)

2012-12-10 @ 22:58:21
URL: http://www.nattstad.se/sofiaborjesson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0