Liten böna blir stor.

I januari börjar jag arbeta igen. 60%.

Tre dagar i veckan ska jag lämna mina pojkar hemma med världens bästa pappa och gå till jobbet. Och två dagar i veckan är jag hemma och myser med mina små. Märklig känsla, när man varit hemma på heltid i drygt ett års tid.

Jag vet att det kommer bli fantastiskt bra. Jag gillar mitt jobb och ska dessutom byta inte bara avdelning utan förskola också. Spännande!

Dessutom har mina barn världens gosigaste pappa som längtar efter att spendera mer tid med dem. Jag kan inte önska mig något bättre! Tänk att jag haffade en av där männen som vill vara precis lika delaktig i sina barns vardag som deras mamma är. Vi är lyckligt lottade, jag och mina barn.

Ändå kunde jag inte låta bli att känna mig lite överrumplad idag, när jag fick nästa tid på BVC. Onsdagen den 30 januari. "Hoppas tiden passar bra!" sa vår gulliga sköterska, medan tanken och känslan liksom landade i min kropp. Då är jag ju på mitt arbete. Redan! Då blir det inte jag som får följa med!

Åh hjälp, min lilla böna, hur snabbt blev du så stor?


Kommentarer
Postat av: Mamma

Å, vad han ser stor och busig ut <3

2012-12-06 @ 19:24:13
Postat av: Mamma

Kolla in den här bloggen:
patriksjulklappslista2012.bloggplatsen.se

2012-12-06 @ 19:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0