Lurifax!

När man är förälder är det emellanåt ruskigt intressant att hålla reda på om ongen har bajsat under dagen eller inte. En förstoppad mage kan nämligen förstöra även det bästa humöret!

"Har du bajsat på förskolan idag?" frågade jag därför lilla B igår.
"Ja!" svarade han utan att tveka.
"Har du det? Vem bytte din blöja då?" undrade jag vidare. (Inte för att det spelar någon roll, utan för att få någon typ av kontroll på om trollungen talade sanning eller ej.)
"Jacob!" svarade han, och log glatt.

?

Ja, Jacob tillhör alltså inte någon av Skruttens fröknar. Inte heller hade de någon vikarie vid detta namn. Nej, Jacob är helt enkelt en av de andra tvååringarna på avdelningen.

Himla tur att jag visste att Jacob låg hemma med feber just igår. Annars hade jag förmodligen blivit tvungen att överväga om jag skulle anmäla personalen för något slags avancerat barnarbete. Och det vill man ju helst slippa, eller hur?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0