Söndags-bak!

Nyss hemkommen från en mysig heldag hos mina föräldrar. Som sällskap hade vi min syster och allra goaste Vincent. Vi hann med både lunch, pulkaåkning (mormor och morfar hade en snowracer i garaget, gissa om den var poppis?!), fika med varm choklad, lek och mys och slutligen god söndagsmiddag.

Nu har jag just svängt ihop "Leilas turbosnabba filmjölkslimpa" som är en stor favorit hos mig. En grov limpa med nötter, fröer, russin och annat gott i, nyttig och så fantastiskt god! Dessutom kan man variera ingredienserna allt efter tycke och smak, perfekt!

Första gången jag åt något liknande var det min vän Sofia som bakat den (hon är minst lika duktig som Leila på det där med bröd och bakverk!) och jag blev frälst med en gång :) receptet jag använder kommer från Leilas "A piece of cake"...

Det enda jag frågar mig nu, är varför det i hela friden aldrig blir så här stökigt på Leilas bakbord? (Ok, till mitt försvar hade jag god hjälp av en liten klåfingrig gosse, men han smet iväg lagom tills det var dags att städa undan, hihi!).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0