Fyra månader!



Älskade lilla Fabian, i tisdags fyllde du fyra månader. Var dessa fyra månader tagit vägen har jag ingen aning om, det går i rasande tempo. Om jag kunde så skulle jag frysa tiden ett slag, för du är den allra ljuvligaste lilla bebis man kan tänka sig. Samtidigt som jag förstås ser fram emot att få se dig växa och utvecklas på det fina sätt du gör, så skulle jag önska att tiden inte gick så fort.

Jag har sagt det förr, men det tål att sägas om och om igen, du är en fantastiskt nöjd och glad liten kille. Så mysig på alla sätt och vis! När jag funderar över vad du tycker allra bäst om just nu, så inser jag att du verkar trivas med det mesta. Du gillar ditt babygym, din bumbostol, din babysitter, din vagn, din bilstol, diverse filtar på golvet och din säng - ja, du ser helt enkelt till att trivas var du än blir placerad. Så länge du får en liten leksak (eller ett finger, eller ett litet köksredskap, eller en handduk - eller precis vad som helst, hihi!) så sysselsätter du dig själv en bra stund. Men allra bäst är förstås att få mysa, prata och busa i någons famn. Du skrattar, jollrar, pratar och ler! Och pussas! Ordentliga tungkyssar delar du ut, så fort man närmar sig med ansiktet :)

Du är otroligt stadig och har börjat träna dig på att sitta själv. Du vänder dig från rygg till mage då och då, men ropar ibland på hjälp. Det är trixigt allt det där, som man ska lära sig! Och går det inte som du vill så blir du ilsken som ett litet bi.

På din fyramånadersdag fick du din första smakportion av majspuré och det var en succé minsann. Lite svårt att behålla allt i munnen, men oj så spännande! Du har länge verkat intresserad av vår mat och sedan du fick smak på något annat än "mammas mat" så gapar du som en liten fågelunge när du sitter med vid matbordet. Sötnos!

Vi har äntligen fått in en kvällsrutin som verkar passa dig, så du slipper skrika så förtvivlat på kvällarna (åtminstone just nu!). Tidigt vill du bli nattad, gärna runt halv sex. Pyjamas, mat i lugn och ro och sedan napp och snutten över ansiktet - precis som din storebror när han var bebis. Sedan envisas du med att väcka din mamma ungefär varannan timma hela natten för att fylla på magen (något du gärna får vänja dig av med snarast om jag får bestämma...).



Underbara lilla solstråle, vad glada vi är att just du kom till vår familj!

Puss, mamma

Kommentarer
Postat av: Merle

Vilket fint rörande inlägg.

2012-06-07 @ 22:04:01
Postat av: Ulrika

Han e ju underbart söt!!

2012-06-07 @ 22:05:17
URL: http://ulrikaslillablogg.blogg.se/
Postat av: Moster Evelina

Men nu gråter jag igen... <3

2012-06-09 @ 09:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0