Vi lever!

Vår första semestervecka har sprungit förbi i ett rasande tempo. Det verkar vara något krångel med blogg.se-appen som jag använder att blogga ifrån på mobilen. Och som ni vet är jag rysligt dålig på att uppdatera från datorn numera. Så inte ett enda litet hej har jag kunnat ge er!
 
Vi fick iallafall två mysiga dagar med solsken uppe hos min farmor och farfar på landet förra veckan. Sedan blev gossarna sjuka (lindrig förkylning för Benjamin, men värre är det med Fabian som hostar och snorar fortfarande..) så vårt planerade midsommarfirande ute på Styrsö fick ställas in eftersom vi inte ville ta med oss våra baciller till lilla Ester. Istället blev vi inbjudna till mina föräldrar, där det bjöds på urgod mat som vanligt, midsommardans vid hembygdsstugan och sällskap av min farbror, faster och kusin. Så mycket trevligt hade vi ändå, trots förkylda barn! 
 
Och förutom sjukdomar hos barnen så har vi också lyckats med att bli utelåsta. Jo, men visst! När vi kom hem i torsdags kväll efter två nätter borta så gick vår nyckel till överlåset av i dörren. Tjohooo, vad spexigt att stå utelåsta, ganska sugna på att sova i våra egna sängar, med två barn som var så trötta och bara ville komma in. Tur mormorn och morfarn finns på lagom avstånd, vi fick övernatta där helt enkelt. 
 
Nu har Daniel och Benjamin rymt iväg till IKEA en liten sväng, medan jag är hemma och tar hand om den lilla sjuklingen. Regnet står som spön i backen och vi riktigt känner den där mysiga semesterfeelingen dagarna i ända. Eller inte! Men nu är det jag som vänder humöret till det bättre. Mys ska vi ha, trots snuva och regn!
 
Kram på er goingar!
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Äntligen - där kom inlägget, som jag väntat!

2012-06-26 @ 09:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0