Konsten att överleva utan sömn.

Visst är det märkligt det där, hur man kan resa sig upp ur sängen om morgnarna och ta hand om två små trollungar, trots att man nästan inte sovit alls.

Det här med krupp alltså (eller falsk krupp, heter det visst) är då sannerligen inga festliga grejer. Inatt vaknade Fabian om möjligt ännu oftare än natten till igår. En gång i timman från läggningen vid sju. Och när klockan blivit två, ja då vaknade han ungefär en gång i kvarten, fram tills han bestämde sig för att kliva upp klockan sex. Ändå tycker jag andningen låter något bättre och hostan lindrigare än igår.

För tio år sedan sov jag så länge jag bara kunde om morgnarna (förmiddagarna). Och lade mig för att vila middag efter skolan slutat. Och lyckades ändå somna gott på kvällen. Om någon sagt till mig då att jag skulle överleva en hel dag, utan att ens fått stänga ögonlocken i mer än en timma i sträck under natten (en av världens bästa tortyrmetoder) så hade jag inte trott dem. Men, det går, om man bara måste!

Nu sover bönan gott i min famn och jag kan ändå inte förmå mig att slappna av tillräckligt för att somna. Trots att ögonen går i kors..

Så håll nu era tummar för att detta ger med sig fort, att vårt lilla charmtroll får bli frisk och pigg igen!



Kommentarer
Postat av: Ing-Marie

Vet precis vad du/ni går igenom, suck, och DET GÅR ÖVER även om det känns som en evighet... Håller både fingrar o tår att det ska fort över. Kramar

2012-11-27 @ 14:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0