En solig onsdag i oktober.

 
Visst är det märkligt hur humöret påverkas av vädret? Idag sken solen från en klarblå himmel här i Göteborg, en fantastisk höstdag helt enkelt. Men så kallt det var!
 
Benjamin och jag fick rota fram fodrade stövlar och tjock mössa till honom innan vi gick till förskolan. Lillebrorn stoppade vi ner i åkpåsen, också han iklädd tjock mössa på huvudknoppen. När jag lämnat av min lyckliga stora kille (åh, vad han älskar förskolan med sina fröknar och kompisar!) tog jag en promenad i solskenet så att minsitngen fick sova i vagnen en stund, innan det var dags för den sedvanliga sångstunden.
 
Så blev det sång och lek denna vecka med, ihop med Johanna och Leo. Och ja, alla andra mammor/pappor och bebisar förstås. De börjar minsann gilla varandra, våra små grabbar, tycker ni inte det ser ut så? :)
 
 
 
Ja, de är så söta (iallafall om ni frågar mig) så ni måste helt enkelt få se två bilder till!
 
 
Leo är två månader yngre än Fabian, men det syns minsann inte på storleken just nu då Leo vuxit ikapp, eller till och med vuxit om Fabian.
 
 
Goingar!
 
Efter sångstunden traskade vi hem till oss för lunch, fika och mer häng. Trevligt värre!
 
Och som om det inte räckte med en utomordentligt bra förmiddag, så var eftermiddagen minst lika bra den med. Efter hämtning av glad unge på förskolan traskade vi upp till lekplatsen i solskenet i sällskap av en av Benjamins förskolekompisar med mamma och lillebror. Fabian fick sitta i sandlådan för första gången, spexigt värre!
 
 
Och en stund senare kom min syster och Vincent dit och mötte upp oss. Benjamin sprang med ett glädjetut mot sin kusin och gav honom en bamsekram. Underbart att se att de gillar varandra så.
 
 
 
Mosters älskling, söt som socker!
 
Och kvällen, ja den var helt enkelt perfekt den med. Två barn på väldigt bra humör och en glad mamma på det. Det låter som att jag haft en "rosafluffig" onsdag med andra ord, och det gillar vi!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, Johanna! Det är du verkligen värd!
Kram Sofia

2012-10-11 @ 15:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0