Dagens lögn.

Benjamin och jag lånade tre filmer på biblioteket i söndags. Emil, Madicken och Fem myror är fler än fyra elefanter. De två förstnämnda har gått varma sedan dess, men fem myror totalvägrar han, trots att han älskade det när han såg ett avsnitt på tv.

Själv är jag mycket sugen på att glutta en stund på Magnus,Brasse och Eva. Och det är väl det han har märkt gissar jag. Att mamman vill se den och därför tänker han vägra. Lilla Herr Tvärtemot.

Imorse frågade jag extra vänligt om han inte kunde tänka sig att titta på fem myror med mig, bara en enda gång.

Han såg bekymrad ut och sa: "Jag ska bara gå och titta hur mycket klockan är.." Och så spatserade han ut i köket och (förmodar jag) blängde en stund på klockan. "Åh, nej.." hör jag honom muttra. "Den är tjugo." Och så styr han stegen tillbaka till mig.

"Hur mycket var klockan?" undrar jag (och anstränger mig till det yttersta för att inte börja gapskratta).
"Den var tjugo..." säger han, i ledsamt tonfall.
"Okej?" svarar jag.
"Du vet hon i kassan... Hon på biblioteket... Hon sa att man inte får titta då..." fortsätter han.
"Jaså? När får man se på den då?" undrar jag förvånat.
"Senare." svarar barnet.

Och så väljer han Chuggington i hyllan istället. Den absolut värsta filmen jag vet.


Kommentarer
Postat av: Carro

Haha han är för rolig

2012-09-06 @ 18:34:22
Postat av: Lavsund

han e allt påhittig han hahaha

2012-09-06 @ 18:42:27
Postat av: Ulrika

Ha ha ha

2012-09-06 @ 22:43:51
URL: http://ulrikaslillablogg.blogg.se
Postat av: Johanna

Hahaha

2012-09-07 @ 14:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0