Den jämställda familjen.

Hur står det till med jämställdheten i vår familj egentligen? Sådär, skulle man väl kunna säga, åtminstone om man får tro Benjamin.

Imorse när vi traskade mot lekplatsen låg det ett gäng grenar vid vägkanten. Benjamin ville hemskt gärna ha en, men jag förklarade att de var alldeles för tunga för oss.

"Men pappa, han orkar dem. Han är jättestark!" hävdade B.
"Jaså, är han starkare än mig tror du?" frågade jag.
"Ja, alltså mamma, pappa är väldigt bra på att snickra. Och du, du är väldigt bra på att byta blöjor!" svarade han, som om det vore en självklarhet.

?

Tilläggas bör att det måhända att jag inte är så värst bra på att snickra. Men blöjor, ja det byter vi minsann lika ofta!

Bjuder på bild på bästa blöjbytande pappan.


Kommentarer
Postat av: Carro

Så gosiga de ser ut:) här byter vi blöja lika ofta också!!!

2012-09-18 @ 07:45:43
Postat av: Evelina

Haha, going!!

2012-09-19 @ 13:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0