Ny karriär.

Igår ringde ett okänt nummer till mig.

Tjejen i andra änden sa att hon ringde från Smådjursakuten och undrade om det var Johanna Andersson hon talade med?

När jag bekräftade att namnet stämde sa hon att de saknade sin veterinär Johanna Andersson som inte dykt upp och undrade om det möjligtvis var jag?

Jag svarade förstås att det var det. Sedan körde jag i ilfart mot Smådjursakuten och opererade en skavande klo på en undulat samt hjälpte en liten dansmus att bli av med ett morrhår som olyckligtvis satt sig på tvären.

Man måste ju våga ta lite risker om man ska få nån spänning här i livet, vare sig man är veterinär eller inte.

Vad hade ni för er igår?


Kommentarer
Postat av: annelie

Tur att de inte bad dig ta hand om några guldfiskar...

2013-01-05 @ 10:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0