Den där Astrid Lindgren.

Häromdagen när jag stod i badrummet bad Benjamin om att få några tops.

"Ja visst, men vad ska du med dem till?" undrade jag.

Ungen placerade topsen i mungipan och svarade, som om det vore den mest självklara sak i världen: "Jag ska leka att jag jökej!"

"Röker?" frågade jag förvånat (samtidigt som jag höll mig från att börja fnissa!) "Vet du någon som röker?"

"Ja! Knojjhane!" (Knorrhane, i Saltkråkan!) svarade han glatt och puffade sedan på med sina låtsascigaretter, tre och ett halvt år gammal.

Ja, den där Astrid Lindgren. Hon skrev inte bara världens bästa böcker, hon såg till att lära ungarna en herrans massa strunt också!

:)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0