Midsommar 2013.

Vartannat år styr min mammas kusin med familj ihop midsommarfirande hemma hos sig i Herrljunga. I år var det dags igen! Vi brukar bli ett bra gäng och så även i år. 40 personer, min mammas syskon och kusiner med familjer, mina kusiner och sysslingar, och så en trevlig Australiensare samt några vänner till sysslingarna i Herrljunga.
 
Fabian fick som sagt öroninflammation lagom till midsommarafton, så i torsdags kväll lutade det förstås åt att vi inte skulle komma iväg alls. Men efter första dosen penicillin förvandlades han till en duracellkanin, tjoade och busade här hemma och ville absolut inte lägga sig. Natten var jobbig, men på morgonen vaknade han som en glad kille igen. Så vi bestämde oss för att åka iväg, men att åka hem framåt kvällen istället för att övernatta som tanken var.
 
Och så mysigt det blev! Fabian var inte sig själv direkt bland allt folk, ville helst hänga på min arm. Men Benjamin hade roligare än på länge, badade som en galning i deras pool och deltog glatt i lekar och tävlingar. Härligt! Innan vi for hem när killarna ville lägga sig, så hann Daniel och Benjamin med att dansa runt midsommarstången i ösregnet ihop med min syster och Vincent och ett gäng till.
 
Om två år ses vi igen!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Underbara bilder på barn, barnbarn och svärbarn <3

2013-06-27 @ 22:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0