Söndagshumör.

Jag är nyss uppstigen efter min sovmorgon. Sitter i soffan med min lilla böna. Plockar fram ipaden och föreslår att vi ska kika på gårdagens bidrag till melodifestivalen. 

När Anton Ewalds bidrag precis startat blir ungen tokig. Han vill titta på "manboy" istället, eller möjligtvis Sean Banan. Gamla favoriter som söndagströtta mamman inte alls vill se. 

"De e min tuuuuj!" vrålar han. "Ja spela på ipaden nuuuuuuu!" Sedan tar han helt enkelt ipaden ifrån mig och tillägger ilsket: "Annars bli ja aj på dig!" 

Trötta mamman bestämmer att hon åtminstone ska få titta på en liten snutt av det där bidraget hon så gärna ville se. Sen kapitulerar hon och låter ungen knappa på ipaden en stund. Så sitter han där i soffan, naken så när som på sitt rosa nagellack på de söta små tårna. Nöjd och glad och låtsas inte alls om det där raseriutbrottet som nyss inträffade.

Godmorgon söndag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0