En bra start.

Förra semestern tillbringade vi en natt hos min barndomsvän Sofia och hennes familj ute på Styrsö. Vi bestämde att detta gärna fick bli en tradition, så i år startade vi semestern med att åka ut och övernatta igen.

Vädret var väldigt mycket bättre än väntat. Växlande sol och moln, och lagom varmt för shorts. Modiga tjejer (Sofia och lilla Ester) vågade till och med ta ett dopp i havet. Vi hann med lekplatshäng med picknick-lunch, gos med familjens senaste tillskott Ville, bus och lek för barnen, kort båttur för Benjamin, fiske utan napp för männen, fika, en massa babbel och uppdateringar om livet för mig och Sofia, och slutligen en väldigt god middag i lugn och ro efter barnen somnat trötta och nöjda i sängarna. Vi återkommer mer än gärna nästa år igen.

Eftermiddagen hemma i stan har vi tillbringat med trevligt sällskap av Evelina och Vincent. Benjamin och Vincent, som vanligtvis kivas värre än hund och katt, lekte lugnt och trevligt med varandra i flera timmar. Det får gärna bli en ny vana. Underbart att hinna prata med min fina syster i lugn och ro istället för att agera medlare en gång i minuten. 

Efter att ha följt dem till bussen gick jag och barnen omkring och skrotade i husets vildvuxna trädgård. Plockade hallon, kastade frisbee och njöt av kvällsvärmen. Älskar lugnet som infaller när semestern är här. Rutiner blir oviktiga och att barnen går omkring med lortiga fötter istället för att ligga nedbäddade i sina sängar när klockan slår halv åtta känns totalt ovidkommande och bara alldeles underbart.

Imorgon ska Fabian och jag på äventyr på egen hand, ska bli mysigt!

Kram!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0