Semester, vecka 27

Så har första semesterveckan passerat. I rasande tempo, såklart. Vi har haft det toppen! 

I onsdags åkte jag och Fabian ut till Gerrebacka och kikade på kompisen Leos nya hus. Och tog en utflykt med picknick till intilliggande 4H-gården. På kvällen mötte jag upp ett gäng kollegor för en minigolfrunda. 

Torsdag morgon packades bilen och vi åkte mot min farmor och farfar på landet. Jag bara älskar att vara där, har så mycket fina sommarminne därifrån att jag blir alldeles lycklig i själen bara jag ser det röda huset med de vita knutarna. Att min kusin Albin var där och pigg på att busa med barnen gjorde inte saken sämre. Benjamin hade underhållning precis hela dagen, och Fabian var nöjd som få som fick leka med gamla leksaksbilar som farfar Bernt sparat i garderoben. 

Fredag efter lunch rullade bilen tillbaka mot Göteborg. Daniel var på middag hos en barndomsvän och vi andra fick besök av Evelina och Vincent. Vi spenderade kvällen ute i den allra ljuvligaste värmen. Åt godis på ett soligt berg och lekte loss på en lekplats. Benjamin och Vincent var de allra goaste vänner, hoppas det är en trend som kommit för att stanna. När barnen somnat myste vi med ett glas vin framför ett par avsnitt sex and the city.

Lördag innebar strandhäng i sällskap av min mamma och pappa. Benjamin och Vincent simmade som tokar, och Fabian vågade i vanlig ordning inte ens doppa tårna. Han är lik sin mamma han. Efteråt tog mina föräldrar med sig barnen hem till Gråbo. 30-årsfest i Fjärås väntade för mig och Daniel på kvällen. Supertrevlig kväll som avrundades med övernattning i vännernas bäddsoffa. 

Idag bjöd vi in oss själva på middag i Gråbo när det var dags att hämta hem barnen. Fick världens bamsekram av de båda när vi kom, mina små prinsar. Vad lyckligt lottade vi är, som har möjlighet att lämna bort våra barn för en natt utan problem. Fantastiskt att få lite tid på egen hand med Daniel, och barnen var lika nöjda de. Hänga med mormor och morfar är underbart!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0