När hjärtat svämmar över av kärlek.

Vet ni vad vi gjorde i måndags kväll? Vi for till vårt blivande hem i Floda för att visa gossarna hur det ser ut. Och för att mäta alla möjliga vinklar och vrår innan vi ger oss på jakt efter möbler att fylla huset med.

Barnen var förtjusta, spanade in trädgården och tingade varsitt rum. Testade toaletten och åkte kana i trappan. Sjutton gånger, sen tröttnade mamman deras på trapp-lek och skickade ut dem att leka. Fabian trodde knappt sina öron. Gå ut till lekplatsen? Själv?

Glatt studsade de ut medan vi pratade vidare med nuvarande ägaren. Strax därpå hör jag en liten men bestämd röst säga: "Ingen bil där, ingen bil där! Kom, nu går vi över." När jag kikar ut genom dörren ser jag mina två små gryn, hand i hand, på väg att passera gångbanan i vårt blivande bilfria område. Tänk att den där lilla storebrorn har så mycket förstånd i sig att han vill skydda sin lillebror från farliga bilar. Älskade små stadsbarn, snart kan ni vara ute och leka själva hur mycket ni vill!


Bild från i somras. Hand i hand genom livet. Godingar!


Kommentarer
Postat av: carro

kommer bli grymt för sötnosarna!!

2014-09-18 @ 12:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0