Snart rockstjärna!

Någon av er kanske minns att jag skrev att jag börjat öva mig lite på gitarr här hemma. Jag har visst för mig att jag skröt om att jag minsann skulle lära mig "Lilla Snigel" som ett rinnande vatten - till förra måndagen! Daniel, min privata och ytterst tålmodiga gitarrlärare, gav mig bakläxa. En vecka till fick jag på mig, men då skulle jag bannemej kunna låten som ett proffs! Det var inte det att jag inte kunde de två futtiga ackorden som man behöver för att spela låten, jag hade bara inte övat - överhuvudtaget. Jag vet precis (okej, nästan) när jag ska byta ackord dessutom, det är bara det att det går galet långsamt. Vilken 3-åring vill pausa i sjungandet för att fröken ska byta ackord liksom? Den där extra veckan gick plötsligt galet fort, idag var det visst måndag igen. Jag har varken haft tid eller lust att öva, och gitarren har stått där i sitt hörn och hånskrattat åt mig. Därför fick Daniel ett sms av mig innan han åkte hem från jobbet: "Hej. Jag har fått tentasjuka. Så jag kan tyvärr inte komma på lektionen i eftermiddag. Hälsningar, din gitarrelev." Han köpte knappast argumentet att jag inte hunnit öva eftersom jag har tentapluggat hela dagen. Nästa måndag kanske?


Kommentarer
Postat av: Kicki och Anders

Kämpa på nu med lilla snigel !!!!

Ge dig inte !!!!



Fina kort du gör !



Kram Kicki

2009-03-17 @ 12:07:12
Postat av: Annelie Andersson

Det låter precis som när jag gick pianolektioner.

En av mina bättre? ursäkter var: -Min lillebror har slarvat bort nyckeln till pianot!

Tack för igår!

2009-03-18 @ 07:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0