Vart tog min vecka vägen?

Plötsligt var det onsdag kväll. Jag som trodde att jag hade all tid i världen denna veckan - så mycket jag skulle hinna innan det var fredag och alla vardagar tagit slut för denna gång. Men icke! Jag har knappt hunnit något alls... Men vad gör väl det om hundra år?!

Idag har jag varit på en föreläsning med tre personer från föreningen "Vi som förlorat barn", som ville ge oss blivande lärare lite tips och idéer om hur man kan bemöta föräldrar och syskon i sorg. Tänk, att sådana ofattbara saker ska behöva hända - att ett litet barn inte skall få leva färdigt sitt liv. Jag blir så tagen av sådana livshistorier, så oerhört ledsamt. En stor styrkekram vill jag ge alla er därute, som saknar någon.

Till något helt annat. Jag tror att jag har världens gulligaste lärare. Hon värnar verkligen om oss studenter, och ger oss så goda råd och idéer. Häromdagen hade hon kopierat upp en hel hög med material till oss. Fem olika förslag på hur man kan arbeta med bokstavsbearbetning i en första klass - med sagor, sånger och arbetsmaterial till varje bokstav i alfabetet. Guld värt är detta, när man snart skall börja jobba. Tänk om det fanns fler så givmilda lärare på universitetet!

Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0