Vår tvättstuga..

..är numera inte enbart en tvättstuga, utan också ett bibliotek! När jag och Daniel rensade hemma för ett par veckor sedan, kom jag på den finurliga idéen att ställa ner alla mina pocket-böcker i en kartong där nere. Jag har ju själv ingen glädje av dem längre, och dessutom tar de bara en massa plats - men någon kär granne kanske var sugen på en kravlös chick-lit-roman? (heter det ens så? jag fick för mig det i skrivande stund, men aja, ni hajar säkert!) Jag skrev en trevlig liten lapp, och tänkte att "herregud, mina grannar kommer hoppa i taket av lycka! vilken god granne jag är! jag borde få nobelpriset för min fiffighet. minst!"

Flera veckor gick, och inte en kotte vågade röra böckerna. Ingen vågade minsann låna mina kära ägodelar. Inte en enda av mina inskränkta grannar tyckte att det var en trevlig idé att låna böcker av varandra. Jag övervägde i ett svagt ögonblick att elda upp alltsammans, och lämna dem en spydig lapp i stilen "Skyll er själva, puckon!"

Men, till min stora lycka; igår när jag var nere för att tvätta, såg jag att någon varit och rotat i lådan - och tagit minst två böcker! Jihooo! Var det måhända min åttiofemåriga granne som plötsligt bestämt sig för att ge Marian Keyes en chans, eller hade hon bara ont om toalettpapper? Mig kvittar det, huvudsaken är väl att de kommer till användning?

Nu väntar jag med spänning på att se om böckerna kommer att återlämnas eller inte - och framförallt, om någon av mina kära grannar kan tänka sig att bidra med en liten bok till lådan eller inte?!

Kommentarer
Postat av: myamia

så sött.

så har vi i våra tvättstugor på gården. någon pensionärs idé tydligen. men det är mest böcker ifrån kriget. men några intressanta böcker finns det allt.

böckerna står i såndär vanlig lagerhylla. det kanske är det som krävs, en bibliotekshylla ;)

kram

2009-11-01 @ 12:18:51
URL: http://www.myamias.blogspot.com
Postat av: Evelina

haha...haha...hahahahahaha!!!!

Du är ju redan en pensionär. Hahahahahahahaha jag ligger och skrattar åt dig. Låna ut böcker... hahaha! JAJA. vad skall du göra i veckan I MISS YOU!

2009-11-01 @ 19:05:43
URL: http://hihater.blogg.se/
Postat av: Evelina igen

hahaha jag kan inte sluta skratta... "en spydig lapp" Hahahahaha I LOVE YOU

2009-11-01 @ 19:08:28
URL: http://hihater.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0