Semester!

Jag och Skrutten är i Gråbo över helgen. Rena semestern om man är mamma! Här finns nämligen både en mormor, morfar och morbror som mer än gärna vill gulla med min lilla prins.

Jag gullar förstås också gärna, men det är skönt att vila sig ibland. Och det bästa av allt, det är att man nästintill slipper springa i skyttel-trafik in till sovrummet på kvällarna för att kolla så att bebisen andas. Mormorn och morfarn är nämligen så hönsiga, så innan jag hinner fundera över om jag ska resa mig från soffan har de varit där och gluttat minst två gånger var.

Och om man mot förmodan skulle känna att det var längesen någon kollade läget - ja, då räcker det att fråga lite förstrött "han andas väl nu, eller vad tror ni?", så springer någon iväg snabbare än man hinner snyta sig!

Det är ruskigt skönt får jag säga, att Skrutten har så gulliga mor- och farföräldrar.

Nu blir det mys i soffan, framför Lisbet Salander!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0