Trist start!

Strax efter att jag skrivit mitt inlägg igår fick vår lilla knodd flytta upp till Neontalavdelningen. Han var lite ansträngd i andningen och blodprover visade att han fått någon infektion. Vad för infektion han fått kan de troligtvis inte se, inte heller vet man om han fick den i magen eller i samband med förlossningen.

Så igår kväll sattes en slang i naveln där han får antibiotika. För att de ska kunna hålla koll på att han inte drar loss slangen så ligger han nu i kuvös och gosar. Behöver jag säga att det kändes sjukt konstigt att lämna honom så igår och gå ner själva och sova på vårt rum på BB?

Han mår iallafall fint trots omständigheterna. Fin i färg och andning och protesterar argt om de gör något han inte gillar :) Förhoppningsvis blir han av med slangarna i naveln imon och får komma ner och bo på BB igen. Så länge får vi trösta oss med att det inte är värre och att han får det allra bästa omhändertagandet!

Fina vänner, är ledsen att ni får veta det så här i bloggen, men just nu har jag ingen ork att ringa/smsa er alla som tänker på oss... Så här får ni lägesrapport i massutskick istället!

På tal om annat, väldigt varierad kost de har här på BB: potatis, kokta morötter och fläskgryta med morot! Och så lite rivna morötter vid sidan om.. Det gäller att vara ett morots-fan alltså ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0