Jag vet.

Min blogg uppdateras på tok för sällan just nu. Jag förstår om ni sitter där hemma i stugorna som på nålar, i väntan på nästa inlägg. Jag skyller på trötthet. Omställningen till vintertid tog knäcken på mig och jag vill helst lägga huvudet på kudden före klockan åtta varje kväll.

Att våra vardagar känns minst sagt långa gör också sitt. De flesta dagar hämtar jag eller Daniel inte barnen förrän halv fem. De är lika trötta som två urvridna disktrasor vid den tiden och vi får vara glada om vi hinner få i dem middag innan de stupar i säng. Våra små älsklingar! Känner mig lycklig i hela själen varje torsdag morgon, när vi inte behöver stressa iväg till jobb och förskola.

I söndags skulle vi gått på en visning av ett parhus i Floda. Men vår skrothög till bil bestämde sig för att inte starta så det blev inget med det. Trots att vi inte skulle köpa huset utan bara titta blev jag så besviken och arg att jag ville skrika och gråta som en trotsig treåring. I mitt huvud hade jag redan köpt huset, möblerat det och bjudit in våra trevliga grannar på hembakta muffins.

"Kan vi inte bara köra ner skiten i sjön och köpa en ordentlig bil?" sa jag (fortfarande hemskt irriterad över den uteblivna visningen). Så det gjorde vi! Ja, vi körde inte bilen i sjön förstås, men vi köpte en ny bil. En Ford Focus närmare bestämt. Enligt Daniel är den mörkgrå och jättefin. Jag har fortfarande inte vart ute och tittat på den, trots att Daniel kom hem med den redan igår kväll. Jag är alldeles för trött. Och ärligt talat helt ointresserad. Men jag räknar med att den kommer starta nästa gång det är dags för visning iallafall :)

Puss!


Kommentarer
Postat av: annelie

Åh, vad fina ni är! Ni ser inte särskilt trötta ut :-)
Puss mamma

2013-11-01 @ 06:21:14
Postat av: Ing -Marie

Förstår dej så väl. Hade reagerat likadant! Kul med en ny bil o det kommer fler visningar med startande bil. Härliga bilder på dej o gossarna. Kram svärmor <3

2013-11-01 @ 16:03:20
Postat av: Ulrica

känner så igen det där med bilen! skönt med en mer pålitlig!

tänk jag hittade din blogg när jag för många år sedan sökte bloggar med scrapbooking och nu har du hunnit få världens goaste familj med så fina pojkar! kan inte låta bli att följa dina härliga inlägg.
nu vet jag inte hur mycket scrapp du hinner men för mig är det obefintligt nästan fast jag vill så gärna göra album till mina två små (0 och 2år) vi har sprungit på över 20 husvisningar under 3års tid och nu har det slutat med att vi köpt tomt och hoppas ställa ett hus där som vi får kanske fira nästa jul i med lite tur. annars påsk IAF. men vi bor en stad där ett nybyggt hus med garage kommer kosta 3.5 milj. och ett begagnat hus i samma storlek med tråkig renovering fönster och takbyte, fixa kök och bad kostar 2.5 så då är valet inte så svårt. all lycka till i husletandet. kram ulltussen ulrica

2013-11-05 @ 09:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0