Paprika-loppet, lekplatshäng och nattgäster.

I förmiddags styrde Benjamin och jag nya bilen upp mot Skatås. (Japp, nu har jag både sett bilen och provkört den!) Där arrangerade vår ICA-butik "paprika-loppet" för barnen, ett lopp med riktig nummerlapp och medalj. Vi hade stämt träff med Benjamins kompis Emilia, så de fick springa tillsammans. Kul!

Efter det hann vi med en tur till lekplatsen med. Känns som det var evigheter sedan sist! När vi var föräldralediga harvade vi iväg till lekplatser var och varannan dag - vardag som helg, för att rasta barnen lite. Nu är vi hemma så lite att vi inte hinner bli uttråkade, det är liksom så mysigt att hänga i pyamas halva förmiddagen att vi inte vill stressa iväg någonstans.

Min syster och Vincent mötte upp oss där och så begav vi oss hem för att fixa tacos till middag. Därefter blev det massor med bus, kramar, lek och lite tårar kusinerna emellan. Och så lördagsgodis och Saltkråkan! Benjamin däckade först av alla och sedan Fabian. Vincent däremot har inte somnat än, och vill helst inte ens vila huvudet mot kudden. "Nej mamma, jag e så tung!" säger han ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0