...

Idag blev jag uppraggad av en lustig kille (läs; idiot) när jag var och städade trappuppgångar (mitt otroligt trista, men välbetalda extrajobb). Jag har för mig att jag sett honom i trappan förut, och att han försökte vara lika käck den gången också...

Lustigkurre: Här ska det bli fint ser jag!
Jag: Mm, det var ju tanken...
Lustigkurren: Kommer du in och städar hos mig sedan också?
Jag: Haha, ja visst! (troligt, din idiot!!!)
Lustigkurren: Men ärligt talat, hur mycket tar du?
Jag: Du, jag städar bara trappor, det är allt! (Jag stoppar in mina hörlurar i öronen, för att markera att konversationen i allra högsta grad är över..)
Lustigkurren: Men du kanske vill komma in på kaffe istället?
Jag: Nej tack du.
Lustigkurren: Nähä, du kanske gillar té bättre?

Jag svarade inte, med förhoppningen om att han skulle fatta piken. Han går in till sig, och kommer tillbaka med en skräppåse efter typ 20 sekunder. (Mycket märkligt att den blev full i just det ögonblicket!!!)
Lustigkurren: Vi hade blivit ett väldigt bra par du och jag!
Jag: Tyvärr, jag är upptagen.
Lustigkurren: Synd. Men vill du veta varför? (Jag slipper helst. Lämna mig ifred ditt pucko!) Jo, för jag är dammallergiker, och du städar ju så himla bra! (Ha, han kanske borde öva lite på sina raggningsrepliker, eller?)

Han kastar skräpet, och kommer tillbaka in igen, och verkar tycka att vi blivit polare av något slag. Olägligt nog är jag "fast" på ett våningsplan, och försöker skrubba bort något kletigt från väggarna. Vad gör dåren då? Jo, han sätter sig ner på trappsteget ovanför, och börjar prata om ditten och datten - om jag jobbar heltid som städerska, om det är roligt, och vad jag ska göra till helgen. Artigt svarade jag på frågorna som rörde mitt jobb, resten undvek jag noga. Jag berättade att jag städade där en gång i veckan. Han beklagade sig över att grannarna smutsar ner så mycket, och säger plötsligt: "Det ser ju inte ut som att det har blivit städat här på minst ett halvår!" Hahaha, äntligen fick jag lov att skratta honom rakt upp i ansiktet. "Där fick du till det du. Ska jag ta det som en komplimang? Att jag städar dåligt? Hahaha!"
Lustigkurren: Oj, nej men alltså.. Så menade jag inte. Vad dumt, ehrm... Så städar du en gång i veckan..oj, hehe.
Jag: Ja, tusen tack du! Ha det bra, hej hej.
Lustigkurren: Hejdå! Vi ses nästa vecka!!!!

Det hoppas jag inte att vi gör.

Kommentarer
Postat av: Hanna The one Andersson

asså du SKOJJAR.

2009-03-21 @ 18:37:49
URL: http://hannamariaandersson.blogspot.com
Postat av: Annelie Andersson

Hur har det gått med Lilla snigel?

Det är väl lektion idag? Kram

2009-03-23 @ 14:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0