Johanna-dag!

Snart beger jag mig ner mot stan, alldeles ensam (det vill säga, utan en liten goding, barnvagn, blöjor, extrakläder, bebis-mat och tusen våt-servetter) och möter upp min goa vän Anna för en ordentlig shopping-runda!

Daniel har just packat in sig i bilen (tillsammans med en liten goding, barnvagn, blöjor, extrakläder, bebis-mat och tusen våt-servetter) för att hänga med sina föräldrar, och Skrutten goa farmor och farfar hela dagen. Jag ska ha en hel dag alldeles för mig själv, lovely!

Innan Daniel gick frågade han om det fanns någon bensin i bilen. Inte sjutton vet väl jag? Visserligen har jag just åkt fram och tillbaka till Gråbo en vända, men vaddå? "Du kollar väl bensin-mätaren när du kör Johanna? Du kan ju få stopp mitt på motorvägen!" sa Daniel, och förväntade sig förstås att jag skulle svara att det är väl självklart att jag kollar så att det finns bensin i bilen, innan jag åker iväg.

Det händer faktiskt att jag kollar på bensin-mätaren. Ibland. Men bara om jag inte råkar ha något annat att koncentrera mig på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0