Sjukstuga!

Med en mamma som arbetar på ett av världens mest bacill-rika ställe (förskolan) så är det svårt att undgå att smittas av hemska förkylningar och annat trist. Vår lilla prins har hostat ett tag nu, och i mitten på veckan tog förkylningen fart ordentligt. Feber, snor och hemsk hosta har han, stackars lilla Skrutt.

Helgen har därför tillbringats hemma, vi fick ställa in en efterlängtad träff med hela Daniels familj och istället vara hemma och pyssla om sötnosen. Han har gått på sparlåga, minst sagt. Knappt ätit något alls, och inte vart sitt vanliga busiga jag. Mycket gos i soffan alltså!



Här sitter han i soffan och tittar på favoriterna, Teletubbies. Eller "Lala-Poo" som han själv säger :) Jag sitter bredvid, och bara njuter av allt gos. 



Mys med napp och snutte ("bapp" är samlingsnamnet för dem båda...) är det bästa!



Och så två sekunder senare får han syn på något spännande. Med bus i blick kastar han sig snabbt som ögat ner från soffan och smiter fram till objektivskyddet till kameran (som är aja-baja!). Världens flin har han där bakom nappen, mammas lilla busiga kille. Dödssjuk är han inte iallafall :)

Kram!

Kommentarer
Postat av: Carro

Lilla Benjamin, hoppas du kryar på dig snart!! Kramra Carro o Noa

2011-02-21 @ 08:38:23
Postat av: Hanna Z

Hej! Just ja, jag kom ihåg att jag fick en kommentar av dig i samband med att Elliot föddes, sen hann jag aldrig svara och så hittade jag den inte igen... Men nu så:)

Då skrev du att du hittat min blogg via nån klasskompis? Blev lite nyfiken där, var det nån jag känner?



Åh jag hoppas du har rätt angående höfterna, hade ju varit surt att få shoppa en helt ny jeansgarderob, man har ju samlat på sig en del redan liksom.. Och alla mina jeans sitter vid höften. Men bara jag får upp dom över rumpan så kan man ju ha en gummisnodd sålänge, hehe.



Vad söt han är er lille kille! Hoppas han mår bättre snart! Kram!

2011-02-21 @ 08:57:46
URL: http://hannaz.se
Postat av: Charlotte

Lille Plutten :) Så fin är han. Ska vi ses och leka snart? Puss

2011-02-21 @ 19:55:16
Postat av: Evelina

Mosters älskling! <3

2011-02-22 @ 17:42:34
URL: http://hihater.devote.se
Postat av: Hanna

är han inte väldigt lik rasmus på sista bilden?



puss på er

2011-02-24 @ 12:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0