Dagens bortförklaring

Daniel stod i köket i eftermiddags och stekte pyttipanna, varpå Benjamin frågade mig om jag trodde att pappa fixade "jostas macka" (rostad macka)?

"Nej, han lagar middag till oss. Pyttipanna och ägg!" svarade jag.
"Tror du man kan få en "jostas macka" också?" frågade han, med sin allra mest bedjande röst.
"Nej, inte till middag.."

Ungen verkade för en gångs skull nöja sig med svaret utan vidare försök till övertalning. Men så säger han plötsligt, med ynklig stämma: "Mamma, det kliar på min panna och det svider i hela mitt huvud!"
"Nämen? Mår du inte bra?" undrar jag oroligt.
"Näe, jag är ju allergisk mot pyttipanna!"


:)


Kommentarer
Postat av: Nina

Benjamin är ju bara bäst! Tack för att ni förgyllde min morgon..ha en härlig dag!

2012-08-09 @ 07:40:37
Postat av: Evelina

Hahahahahahaha!! Mosters tokfrans! <3

2012-08-09 @ 08:56:34
Postat av: Ulrika

Ha ha han är ju bara så underbar!!!

2012-08-09 @ 10:39:46
URL: http://ulrikaslillablogg.blogg.se
Postat av: Lavsund

Hahaha klockren kommentar =) han har redan lärt sig vad man ska säga om man inte vill ha maten ;)

2012-08-09 @ 17:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0