"Tänn döjje!"

Här hemma går munnen i ett på vår lilla böna, som fyller ett och ett halvt om några dagar. Han upprepar precis allt vi säger, sätter ihop orden två och två för att förmedla små meningar till oss och sjunger sånger så det står härliga till - på sitt eget lilla vis förstås.
 
"Mojjon, Bimmi!" utropade han imorse, när Benjamin kom upp ur sängen. Godmorgon Benjamin, alltså.
 
"Kom Bimmi!" "Min pappa!" "Atta dig, mamma!" är fler exempel, men lustigast av allt han valt att lära sig är "Tänn döjje!", det vill säga "Stäng dörren!". Just den meningen är flitigt använd av vår bestämda lilla gosse just nu och jag bara måste fnissa lite varenda gång. Sötnos!
 
Och när han kom spatserandes in till mig i köket för två veckor sedan, med sin lilla skål i högsta hugg och bestämt bad om "meja poppoj!" höll jag på att ramla baklänges. Mera popcorn ville han ha såklart! :)
 

Pussgurka!
 
 

Kommentarer
Postat av: Leos mamma

Jag dör va söt han är! :)

2013-08-02 @ 21:52:25
Postat av: Ing-Marie

Godingen!!!! Puss från faaamoooo

2013-08-02 @ 22:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0