Gråa november.

Alltså, jag känner mig så trött. Totalt slut, ända in i själen. Det är så mörkt. Och grått. Gråa, gråa november. Det är tur både jag och Benjamin fyller år inom kort, så vi kan pigga upp oss med lite kalas.
 
Vi har en blivande fyraåring som räknar ner dagarna till födelsedagen här, och jag tycker det är minst lika spännande, hihi!  Våran blivande fyraåring, som är så glad, snäll och full av bus. Just nu byggs det med duplo för fullt här hemma och alla kreationer sparas på fönsterbrädan i vardagsrummet, till beundran för oss andra. Han är verkligen en periodare när det kommer till leksaker, vår pojke. Duplo, spel och pyssel är det som är hetast just nu. Och så rollekar förstås, helst sjörövare eller affär. Ska bli spännande att se vad han fastnar för här näst. Och som han älskar sin förskola, vilket värmer i mitt mammahjärta. Det blir långa dagar där, så jag är så glad över att han trivs. Massor med beröm får vi också, av hans pedagoger. Han är så glad och lätt att ha att göra med, säger de. Och snäll och hjälpsam mot sina vänner, tröstar om någon är ledsen och hjälper gärna den som behöver. Bjuder in kompisarna till lek, om de inte har någon att vara med. Precis allt det där man vill höra!
 
Det blir dessutom en skön avvägning till den yngsta av mina gossar, som kallar sina fröknar för "dumma bajs" och river ner deras fotokollage från väggarna. Som en liten gangster, med andra ord. En inte så angenäm fas som jag hoppas han lämnar snart. Ja, han är förstås inte bara en liten ligist, han är ju världens charmör emellanåt han med. Men "dumma" toppar nog listan på mest använda ord hos honom just nu. "Dumma bajs!" kallade han mig också igår, och när jag sa att "nej, så säger vi inte till varandra" ändrade han sig snabbt och sa med sin allra vänligaste röst: "snälla bajs?" Hahaha, älskade lilla tok!
 
Nu har vi en ledig helg framför oss, härligt. Imorgon kommer min familj hit på lite födelsedagsfirande och på söndag ska vi på visning av ett radhus bland annat. En skön helg önskar jag er!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: annelie

I ett grått november är det en lycka att ha så färgstarka barn! Puss

2013-11-16 @ 09:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0