När liten vill vara stor.

Det här med att vara lillebror, vilken grej! Fabian har världens finaste storebror. En storebror som lär honom allt bus han kan, som tröstar honom när han är ledsen, som hjälper honom när han behöver hjälp, och som kramar honom när han behöver en kram. Han har en fantastisk förebild mitt framför ögonen på sig, och mitt hjärta smälter när jag ser dem tillsammans. Mina underbara ungar!
 
Allt Benjamin gör vill Fabian också göra. Förstås. Pärla är det senaste. "Pärlaplatt?" frågade han mig, strax före läggdags igår. Han tyckte det var hög tid att han fick pärla en pärlplatta alltså. Precis som storebror. Och han brukar också få försöka såklart, så länge mamma har tålamod och ork nog att sopa upp pärlor från hela köksgolvet.
 
"Sangasong" är något annat. Denna lilla gosse ska ha kalsonger på sig förstår ni. Bara kalsonger helst. Ingen blöja. Kissat på pottan har han gjort massor av gånger, men blöjfri är han ju absolut inte. Han får nöja sig med kalsonger ovanpå blöjan ett tag. När vi är hemma däremot, åker blöjan av ibland och så spatserar han omkring här hemma som en stolt tupp, alldeles full av fnitter. "Sangasong! Titta Bimmi!" säger han nöjt och vill gärna visa storebror att han har kalsonger precis som honom.
 
Älskade lilla busfrö!
 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh så underbart att se de små bröderna så!:) busfabbe!!!

2013-10-02 @ 20:32:55
Postat av: Frans

Ungen är ju så söt att man smälter.

2013-10-02 @ 23:41:37
Postat av: Carro

Känner igen så mycket i det du skriver. Det är verkligen underbart med syskon. Puss

2013-10-03 @ 20:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0