Kylskåpsrensaren.

Ni som följer mig på instagram får här en kopia på en händelse jag la upp imorse. Men det kan inte hjälpas, jag bara måste skriva det här också, då jag minns hur han var , min lilla böna.

Fabian hyser just nu stor fascination för vårt kök, allra helst diskbänken. Så fort han får chansen släpar han dit en köksstol i hopp om att få lov att "giffa, giffa!". Diska alltså. Hans version av att diska skiljer sig dock en smula från min. Vid köksstolens kant balanserar han, för att få tag på diskmedel och spännande köksredskap från diskstället. Bredvid står jag, med hjärtat i halsgropen och försöker laga middag, samtidigt som jag övervakar den lilla diskaren så han inte ramlar av stolen och slår ihjäl sig. Typ så.

Igår upptäckte han något ännu mer spännande. Kylskåpet! Dagen har således ägnats åt att släpa stolarna dit istället. "Kan du öppja?" bad han mig imorse, med sin lilla väna röst och ivriga blick. Såklart jag kunde! Där stod han sedan och undersökte allt han kom åt. "Va e de?" frågade han gång på gång. Fick tag på leverpastejen, rynkade på nosen och sa: "Levepattej... Ja gilla inte dom!" "yoghurt, den ta vi mamma!" föreslog han. Fann sedan en vitlök som han synade noga och gav betyget: "Den e så jätte, jätte, jättegammal!" 

Sedan bestämde han sig för att undersöka skafferiet istället. Jag passade på att vända mig mot diskbänken ett slag och hörde honom viska: "Ja smaka lite. Sen jäckej det!" När jag vände mig om hade jag halva ungen fylld av vaniljsocker. Nästan iallafall. Mums! :)




 

Kommentarer
Postat av: ulrica ulltussen

Får jag följa dig på instagram? Du har en så mysig blogg och skriver så härligt om allt så jag tycker så mycket om att titta in här. Ulricatandfe heter jag på instagram.

2014-01-31 @ 21:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0