"Åh-vad-det-är-spännande-att-svära-perioden"

En av de allra mest tålamodsprövande saker med att vara förälder är alla jobbiga faser och perioder barnen går igenom. Just som man anser sig ha lärt känna fasen en smula och faktiskt fått bukt med hur man kan hantera det bångstyriga barnet ifråga, ja då beger de sig över till nästa fas. 

Benjamin är just nu i en fas där han inte tycker att det finns något som är mer spännande än att svära. Han river av den ena svordomen efter den andra, och verkar tycka att det är högst roande att alla vuxna runtomkring påtalar att det inte alls låter vidare trevligt. 

Idag gav jag mig på att köra en längre sträcka med barnen sent på eftermiddagen. Jag ville absolut inte att Benjamin skulle somna (för att sedan hålla sig vaken halva natten) och ägnade således bilresan åt alla skojiga billekar jag kunde komma på. 

"Vilken ska vi ta nu då?" undrade jag. "Namnleken?"
"Nej, jag vet mamma!" svarade ungen ivrigt. "Vi tävlar om vem som kan säga allra mest svärord!"

Hm. Eller så leker vi namnleken. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0