"Hej, jag heter Tomas!"

Det är mycket nu, redan helg igen - och det känns som att framstegen vi gjort med den pågående uppsatsen i veckan är minimala.. Jag stressar som vanligt upp mig alldeles för mycket när det gäller skolarbetet, och blir därför alldeles alldeles för trött för att orka med allt värdefullt i livet (skolan är ju trots allt inte allt som man vill och borde lägga energi på..) Men i torsdags eftermiddag tog jag en välbehövlig paus, åkte till gråbo och firade min söta mamma som fyllde 45! Sedan bestämde jag mig för att jag inte skulle ägna en tanke åt uppsatsen på fredagen heller, och åkte till allum med mammsen istället där det shoppades lite scrap-saker - skönt! Jag fick även med mig en påse med massor av saker jag handlade förra helgen som legat kvar i Gråbo sedan dess, och var därför tvungen att pyssla lite när jag kom hem igår eftermiddag. Tänk vilken terapi det kan vara :)

Jag gjorde några julkort, det är faktiskt bara två månader kvar innan de ska skickas, så det måste väl vara på tiden att börja nu, hihi. Hur som helst, jag hade bestämt mig för att jag inte skulle använda några stämplade motiv alls på mina julkort i år. Jag brukar nämligen tröttna på att färglägga redan efter ett par motiv, jag tycker inte att det är så roligt och sen blir det liksom aldrig så snyggt som alla andra kan.. MEN, min lilla mamma hade visst inhandlat ett gäng promarker-pennor, som jag ju tvunget måste testa :) Dessutom hade hon stämplat upp ett par motiv av tomten Tomas (eller heter han Thomas?!) som jag fick prova på. Det var faktiskt både kul och enkelt!

Förutom Tomas så har nya papper, band och dekorationer har använts - kul! Jag har Lollo att tacka för de fina motiven, det är faktiskt hennes stämplar som hon varit så gullig att låna ut till min mamms. Här är två av korten som blev till...





Det är självklart inte korten som är sneda, utan fotografen :)

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Annelie

Jättefina kort!

Jag är glad att du färglade dem själv, och inte snodde mina färdiga som du brukar :)

Kram!

2008-10-11 @ 18:51:30
Postat av: Annelie

Förresten är det rätt med Tomas (som i tomte), det vill han ju gärna vara :)

2008-10-11 @ 18:53:02
Postat av: Lollo

Alltså.. du är ju jätteduktig på att göra kort oxå!

Kram från Lollo

2008-10-12 @ 21:30:47
URL: http://lollo54.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena

Jätte fina kort Johanna.

Kram

2008-10-13 @ 05:55:06
URL: http://www.evalena.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0