Snillen spekulerar...

Idag har jag haft finbesök - världens bästa syster har varit här en sväng och hedrat mig och Daniel med sin närvaro. Det är inte illa :) Vi käkade lite god sallad, och Evvis uppdaterade oss på nyheterna i sitt liv, däribland att hon sökt ett jobb i Dubai.

Jag: "Åh, vad häftigt!" (I mitt huvud gnuggas geniknölarna: Var sjutton ligger Dubai?)
Evvis: "Jag vet, isåfall ska jag åka om två veckor redan. Det kommer vara asvarmt där, erkänn lökigt!" (Lökigt är det nya ordet tydligen, det kan användas på precis allt som är bra, coolt, snyggt - ja, ni fattar! Det är inte ett ord som finns i mitt förråd, åtminstone inte än. Jag har visst blivit väldigt gammal...)
Jag: "Ja, vad härligt... Men du får inte stanna för länge långt där borta.." (Jag sitter fortfarande och funderar på var Dubai ligger någonstans, men säger inget. Det känns inte särskilt intelligent att ha så dålig geografikoll som jag har.)

Evvis berättar vidare om jobbet, och tillslut kan jag inte hålla mig...
Jag: "Ursäkta om jag är dum nu, men .... var ligger Dubai?"
Evvis: "Alltså, det är nåt arab-land..."
Jag: "Jaha, är det ett land? Jag trodde att det var en huvudstad någonstans."
Evvis: "Haha, jaha. Det kanske det är. Jag vet faktiskt inte. Men i vilket land då?"
Vi båda vänder oss mot Daniel, han måste ju veta..
Jag: "Vet du det..?" Daniel stirrar frenetiskt ner i tallriken.
Jag: "Hallå, Daniel. Vart ligger Dubai? Är det ett land eller? Eller är det en stad?"
Daniel (mycket förvirrad) "Titta inte på mig, jag vet väl inte det..."

Pinsamt är vad det är! Google måste vara Guds gåva till dagens obildade människor.

För ett tag sen pratade de om Apartheid på nyhetsmorgon. Varken jag eller Daniel hade en susning om vad det kunde tänkas vara. Men säg inte det till någon. Då kanske jag aldrig blir anställd som lärare. Jag minns att jag kom försent till skolan varje morgon i åttan och nian, men att jag skulle sovit mig igenom mina SO-lektioner är något jag måste förträngt.

Kommentarer
Postat av: [email protected]

hahaha!! roliga ni är, evve kan juh alltid bo på Dubeis mest kända hotell!

http://www.wayfaring.info/wp-content/uploads/2009/03/dubai-tennis.jpg

eller leka med chippens fru, oksana som oxå är där! eller shoppa kläder på damavdelningen eftersom man som kvinna inte får gå in på herravdelningen!=)

2009-04-21 @ 00:50:40
URL: http://hannamariaandersson.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vad roligt det kommer att bli när hon får reda på att hon måste gå med slöja :), och att kvinnor inte blir insläppta på fotbollsarenor! Bara som ett exempel.... och Johanna, apartheid är ungefär som i Dubai, fast det är de vita som förtrycker de svarta......

2009-04-21 @ 14:58:25
Postat av: Eva-Lena

Vad skall hon jobba med där? En av mina bästa vänner bor i Dubei med sin familj, det har dom gjort i 2 år. Men dom kommer hem till vintern och det skall bli så skoj. Har längtat så.

Kram

2009-04-21 @ 20:46:52
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: Johaanna

Hej, fin blogg. Prenumera gärna på mig förresten :)

2009-04-22 @ 17:36:43
URL: http://jooohannah.blogg.se/
Postat av: Evelina

Vem är snillet som har skrivit det där om slöja? HAHA. olööök. jag vet allt om land och ickeland nu iallafall joanie ;) SES SNART?

2009-04-28 @ 23:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0