"Varför kan de bara klappa händerna...?"

Jag kunde inte låta bli att skratta lite, när jag satt på spårvagnen häromdagen. Det satt två gamla tanter snett framför mig, och när vi började närma oss det nybyggda "Gamla Ullevi" hörde jag dem prata om något jag läst i tidningen dagen innan. När supportrarna på ståplatsläktaren jublar över sitt favoritlag (och hoppar och grejar, och allt vad de håller på med) så skakar marken så kraftigt att boende runtomkring tror att det är jordbävning. Den ena tanten säger med lagom gnälligt tonfall: "Ja, jag fattar då verkligen inte varför de måste hålla på så. Varför kan de inte bara klappa händerna, som man alltid har gjort?"  Haha, kära lilla dam, du har nog aldrig känt av stämningen på en livlig fotbollsmatch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0