Jag måste vara galen...

... som inte vill ta reda på om det bor en liten pojke eller flicka i min mage. Iallafall om du frågar lilla William, sex år gammal, som jag sitter barnvakt åt ibland. I fredags var första gången vi träffades sedan magen börjat växa.

Jag: Vad tror du att jag har i magen? En pojk- eller flickbebis?
W: Det vet väl inte jag. Det får ju du säga..
Jag: Ja, men jag vet inte heller vad det kommer att bli.
W: VA???? Ha´rru inte kollat? Men åk till sjukhuset då, så säger dom det till dig!

W har en bästa kompis, som just blivit storebror till en liten flicka. Könet visste de redan i förväg, så W måste nog tycka att könsultraljud är en självklarhet.

Jag: Vet du, jag och Daniel tänkte faktiskt inte ta reda på det. Det får bli en överraskning sedan när den föds, så får vi se om det blir en pojke eller flicka. Spännande va?

W tittar skeptiskt på mig en lång stund, och säger sedan strängt till mig: Men du måste iallafall åka till sjukhuset när den ska födas Johanna, så att doktorn kan hjälpa dig att ta ut bebisen. Det måste man faktiskt göra!

:)

Kommentarer
Postat av: Kicki

Nej lilla johanna du är inte galen som inte vill veta det innan!! När vi fick lilla Albin så tog det nästan en kvart så frågade sköterskan om vi inte ville veta könet? Vi var bara så lyckliga att det äntligen kommit ut en frisk liten människa. Vårt barn!!!

Sen ska du nog följa W råd att åka till sjukhuset så dom kan hjälpa dig att få ut eran baby!!!!

Många kramar Kicki!!!! Hälsa Daniel

2009-08-03 @ 10:05:21
Postat av: myamia

ja det måste man faktiskt göra ;) hahahaha

2009-08-04 @ 01:59:09
URL: http://www.myamias.blogspot.com
Postat av: Evelina

hahahahahahaha! Johanna ring mig, jag kan inte ditt nummer!!

2009-08-04 @ 11:44:19
URL: http://www.improveme.se/nanii

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0