Första shoppingrundan!

Igår tog jag en sväng ner till stan alldeles ensam med Lilleman, och lärde mig följande:

  • Det finns vänliga själar som mer än gärna hjälper till att lyfta barnvagnar på och av spårvagnen - och så finns det de som ger blanka fan i svettiga nyblivna mammor och låter dem kämpa alldeles ensamma.
  • Det finns vänliga själar som tillochmed kan tänka sig att hålla upp butiksdörrar för en - trots att de inte ens är på väg in i affären.
  • GinaTricot är ett icke barnvagnsvänligt ställe. Jag ger mig tusan på att de möblerar så trångt just för att slippa mammor med barnvagnar.
  • Människor som handlar på GinaTricot är inte det minsta intresserade av att lämna plats för barnvagnar (troligtvis var jag en av dem för bara ett par veckor sedan!)

Innan jag åkte iväg till stan skröt jag för min mamma om hur enkelt det var att ta med sig Skrutten ut på äventyr. "Han sover alltid i vagnen ända tills vi kommer hem igen!" vill jag minnas att jag påstod.

Det skulle jag inte ha gjort. Med en julklapp kvar att inhandla vaknade prinsen och insåg att han var förfärligt hungring. Och då menar jag förfärligt. Han började illvråla utan den minsta förvarning så högt att folks trummhinnor var på gränsen till att sprängas.

Vi praktiskt taget sprang till McDonalds där jag slutligen fick korvat upp genomsvettig Benjamin ur vagnen för att ge honom lite mat. Med panik i bröstet satt jag och funderade på en lämplig ursäkt till att jag snyltade på deras platser trots att jag inte handlat något, och vad händer då?! En av de anställda kommer fram till mig med en bricka och vill bjuda mig på en kopp kaffe. Det kallar jag service! Från och med nu ska jag alltid fika på McDonadls.




Kommentarer
Postat av: carro

Låter som du hade en ganska härlig dag ändå;) Mysigt att bli bjuden på en kopp kaffe!! Hoppas du hitta några fina klappar..Puss o kram

2009-12-23 @ 09:16:26
Postat av: Nina Melin

Johanna, jag följer mer än gärna med som er personliga betjänt om så önskas. Jag ska hålla upp dörrar, lyfta barnvagn och torka svettpärlor från din panna! puss från nina

2009-12-23 @ 12:36:24
Postat av: franni

hahahaha jag kan påminna mig några syrliga kommentarer! hahaha Du har nog skaffat dig större överseende nu kan jag tro ;D

2009-12-24 @ 15:39:49
Postat av: Ka

god jul :)

&& fin blogg du har :)

2009-12-24 @ 16:05:25
URL: http://priiinah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0