Sveriges minsta kök?

Ibland undrar jag om vi inte har ett av sveriges minsta kök! Åtminstone ett av de mest opraktiska som någonsin skådats. Detta är helt sant, vi äger för sjutton inte ens ett riktigt skafferi. Allt som finns i skafferiet hemma hos alla andra människor trängs om utrymmet på en liten hylla i ett av våra köksskåp. För en människa som är dålig på att organisera (=jag själv, inklusive min kära sambo) innebär detta att saker trycks in på hyllan där det passar just då. Framför, bakom, under och över varandra. Ja, ni fattar.

Idag skulle jag baka "Leilas turbosnabba filmjölkslimpa", som för övrigt är det enklaste och mumsigaste bröd jag någonsin bakat. Jag hade just bara blandat ihop degvätskan av den sista filmjölken som fanns hemma, och skulle rota runt efter diverse ingredienser i "skafferiet". Vips, så ramlade en (öppnad) påse popcorn ner på diskbänken! Det skvätte popcornkärnor lite överallt kan jag meddela, inklusive i bakskålen. Mindre skoj vill jag lova er, men så kan det visst gå i ett oorganiserat kök! 

Till min glädje hamnade de flesta kärnor utanför skålen, och jag lyckades faktiskt fiska upp de andra. Idag blir det lingonbröd till kvällsmat, mums!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ha,ha! Precis som när du tappade en burk brads ner i 3D-lacket på din nygjorda LO!

Hälsa Daniel att han komma till oss och äta köpt hönökaka!

2009-02-11 @ 20:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0