"Bara jag" v. 3

Här kommer kortet för vecka 3 i projektet "Bara jag". Ni kan läsa mer om detta i mitt föregående inlägg. Ett av Myamias ord var "kan". Jag hade först bestämt mig för ett annat, men när jag kom hem efter min opponering i skolan i torsdags så var det solklart - jag kan faktiskt, och det blev därför veckans ord för mig!


Jag gillar verkligen detta lilla formatet. En utmaning med så lite yta, men det går snabbt när man väl kommer igång! På baksidan har jag skrivit: "Tänk, om ett år har jag gått igenom en hel utbildning och är färdig lärare! Jag skulle må så mycket bättre utan all prestationsångest och höga krav jag ställer... Jag måste börja lita till min egen förmåga - jag KAN så mycket mer än jag tror!"

Jag har gjort ett kort för vecka 1 också, med ordet "nystart", men jag har inte fått till nåt bra foto på det ännu. Mitt ord för denna vecka blir "tillsammans", kika in senare i veckan så ska ni få se.

Kram, Johanna.


Kommentarer
Postat av: myamia

först och främst... Tack snälla du för det du skrev hos mig, så glad du gör mig :)

för det andra... blir så himla gald att du hängt på utmaningen :)



jag känner igen mig så i det du skriver på ditt kan-kort, jag gjorde mitt kort precis efter att jag fått reda på att jag blev godkänd i en kurs, så jag har liksom samma känsla. du beskriver det så bra med prestationsångesten och kraven... visst hade man klarat sig bättre utandem... fast ibland undrar jag om det är det som gör att man klarar sig i slutändan. Det finns slappa männsikor i klassen som inte klarar av studierna. fast lagom är ju alltod bäst, det gäller att tro på sig själv.

i alla fall.... ;) jag tycker om dina kort jättemycket :) jag uppdaterar inläggen med en länk till dig :) kram

2009-01-21 @ 02:07:51
URL: http://myamias.blogspot.com
Postat av: AnnikaS

Superfint kort och kloka tankar!

kram Annika

2009-01-22 @ 14:00:13
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Joakim

Yes,we can

2009-01-24 @ 18:23:09
Postat av: hansipann

Chit här har de hänt grejjer! va fin sidan har blivit! va du KAN! kraam

2009-01-24 @ 21:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0