pust!



Idag ägnar jag mig åt detta, mina lovely kursböcker, och alla kryptiska föreläsningsanteckningar. Det är ett intensivt letande och bläddrande efter rätt sorts citat och referenser till min underbara hemtenta som skall skickas in prick klockan tio imorgon bitti. Och jag har gjort det än en gång - börjat alldeles för sent. Igår skulle jag plugga hela dagen, istället var jag barnvakt på förmiddagen och på middag hos min goa Hanna på kvällen. Så idag skriver jag, och skriver, och skriver. Och har lite ångest däremellan. Rätt åt mig faktiskt! Men ärligt talat, vem orkar plugga på en hemtenta mitt i alla mysiga mellandagar? Julen och veckorna där omkring är till för att rå om sig själv och bara göra ingenting tycker jag :) Det borde vara förbjudet att inte avsluta samtliga sina kurser innan jullovet, så det så!

Men, nu är det som det är, och nu sitter jag här o tycker synd om mig själv. Jag riktigt känner hur dåligt det kommer att bli, och att jag inte kommer kunna känna att jag är stolt över det jag gjort. Jag kommer helt klart hinna färdigt i tid, jag har ju nästan sexton timmar på mig - och ungefär en och en halv A4 att trixa ihop, och så lite finputsning förstås. Men det kommer knappast bli tidernas bästa hemtenta! Men, vad gör väl det om hundra år?

scrappiz finns en härlig skiss att inspireras av för den som har tid att vara kreativ! Och det har tydligen jag! Åtminstonde hade jag det i helgen, innan mitt hemtenta-hets började :) Jag gjorde en LO med en bild på mig o Daniel från en härlig juldags-promenad, så här ser min tolkning ut:



Det kommer helt klart bli mer skapande efter skisser för min del i år, jag behöver det om jag ska komma igång med mitt scrappande ordentligt! Med en inspirerande skiss är ju halva jobbet klart, tycker jag.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Vilken fin scrapsida Johanna. Du är så duktig.

Kram

2009-01-06 @ 18:25:29
URL: http://evalena.blogg.se/
Postat av: annelie

Vad fina ni är!

Kram

2009-01-07 @ 19:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0