Syster Sofia!

Igår kväll var jag på examensfirande hos min vän Sofia, som just blivit färdig sjuksköterska. Jag kan knappast tänka mig en mer passande person för yrket - lyckliga är alla de patienter som kommer tas om hand av denna underbara människa! Vi tjejer kunde förstås inte låta bli att ge henne ett kit med utklädningskläder så att hon kan vara sjuksköterska även hemma :) Hon såg lagom nervös ut när hon öppnade paketet med etiketten "Om Mikael (hennes sambo) behöver bli omplåstrad av syster Sofia..."



Och visst blev hon galet snygg i spetsförkläde, peruk och diadem - en klockren sjuksköterska, eller hur? :)



Jag var, som vanligt, ute i sista minuten med att göra ett gratulations-kort till henne. På scrappiz hittade jag ett urgulligt kort gjort utav "Rimna" - och var förstås tvungen att göra ett nästan likadant! Vill ni se hennes fina kort finns det här. Därför kan jag ju inte riktigt ta åt mig äran av kortet - men det är jag som har klippt och klistrat iallafall, haha!



Den lilla sjuksköterskan är ritad av Karin Mannerstål, jag tycker den är hur söt som helst!

Ikväll scrappar jag för fullt här hemma. Tänkte hoppa på Myamias utmaning "Bara jag". Kika in hos henne om ni vill se vad det går ut på, jag tänkte lägga ut mina första alster imorgon om jag hinner.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: sofia

åh, tack!!! Du är så snäll. Alla Kramar syster sofia

2009-01-20 @ 21:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0