Fröken Flodhäst!

Jag och Bullen (arbetsnamnet på bebisen, om hans söta morbror får bestämma) förbereder oss för en vecka på Gothia Cup. Igår var jag och hämtade upp en massa prylar som vi behöver på skolan - däribland två överfulla pärmar med information som vi skolvärdar förväntas hålla reda på. Jag blev yr i huvudet efter att ha läst en tredjedel av den första pärmen, och minns knappt ett enda skvatt. När är det ok att börja skylla ifrån sig på sina graviditetshormoner tro?

Två stycken läckra tröjor har jag också blivit tilldelad som jag förväntas hushålla med i åtta svettiga/regninga dagar. Det är nån slags pikémodell i kornblå polyester. Kunde varit hur snajsig som helst om det inte vore för den obefintliga passformen. Storlek 40 blev fröken tilldelad (och det beror inte på den lilla magen, det var grymt små storlekar) och den går nästan ända ner till byxlinningen. Tjusigt värre! Sitter som ett smäck över bröstet och går sedan rakt neråt. Inte en kotte kommer se att jag är på smällen, utan enbart tro att jag är lite lönnfet sådär. Jaja tänkte jag optimistiskt, jag har ju åtminstone smala ben! Det var innan jag för säkerhets skull provade alla mina jeans. Jösses, jag får knappt på mig dem! Och nu menar jag inte att jag inte kan stänga dem i midjan, jag har fått förstora dem med hårsnodd i säkert två månader tillbaka. Nej, nu pratar vi om att de är för små, på riktigt. Sitter som ett korvskinn över rumpan och låren. Är det verkligen meningen att man ska förvandlas till fröken Flodhäst redan efter halva graviditeten? Jag blir alldeles svettig när jag tänker på hur mycket nya kläder jag kommer tvingas köpa. Ja, så svettig att jag nog ska skynda mig att ta av min Gothia t-shirt! Den ska ju trots allt hänga med mig i ett antal dagar till.

Dator finns att tillgå på skolan, så jag ska försöka underhålla er med mina storys så gott jag kan under veckan!
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Carro

Du är så schnöggg darlingen

2009-07-10 @ 22:27:09
Postat av: evelina

vilken tur att din syster är tjockare än dig och har kläder för hela tjocka sverige. jag ska kalla dig för tjockisjojjo. snyggt.....

2009-07-11 @ 21:49:40
URL: http://hihateer.blogspot.com
Postat av: Annelie

Varför tror du det finns mammabyxor?

Det är meningen att man ska gå upp i vikt när man väntar barn :)

2009-07-11 @ 22:35:40
Postat av: Lollo

håller med mamma, kram från Lollo

2009-07-15 @ 12:12:19
URL: http://lollo54.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0