Indisk prinsessa?

Tänk om man vore det. Eller åtminstone en välbärgad indisk tjej. Enligt rykten från Gothia Cup checkar indiska tjejer (rika antar jag) in på "Mamas place" då de är gravida. Hur mycket jag än försökte luska, så fick jag aldrig någon ordentlig förklaring till vad detta kunde innebära, men visst låter det lyxigt ändå? De lär inte behöva oroa sig för svullna gravidfötter eller åderbråck inte! De söta indiska männen som bodde på min skola kunde för allt i världen inte förstå hur Daniel kunde låta mig arbeta när jag var gravid - haha!

Att de hade gott om stålar var något vi insåg mer och mer ju fler dagar som gick. De var tillexempel helt bestörta över att hela laget skulle dela på en toalett, och luftmadrasser var nog knappast något de skådat tidigare. Alla lag som reser långt får lov att låna luftmadrasser på skolan, dessvärre fick vi inte någon pump förrän ett par dagar efter lagen anlänt. Brasilianarna och litauerna blåste gladeligen upp sina madrasser själva. Indierna däremot valde att sova rakt på golvet i väntan på att pumpen skulle komma. (Ja, det är sant!) När de sedan fått pumpen var inte det heller gott nog. "Next year we wan´t to have a foot-pump. This is really not good for our back!"

Att duka undan efter sig i matsalen var definitivt inte något som tillhörde deras vardag. När husmor för sjuttioelfte gången påminde tränarna om att deras pojkar var tvungna att ta bort sina tallrikar själva ursäktade de sig så hemskt mycket, och lade till att pojkarna inte var vana vid det, eftersom de har tjänare hemma!

I vår reception/ledarrum bjöd vi tränarna på kaffe. Samtliga lag på skolan tog själva för sig av detta, precis som det var tänkt, förutom indierna förstås. En förmiddag när jag precis satt mig ner i soffan för att vila fötterna kom en av de indiska männen in i rummet och frågade: "Do you have hot coffe, Johanna?" Jag pekade trött på disken och sa, "Yes, of course, it´s over there in the termos.." (heter det termos förresten? haha). "Can you please help me?" Ord och inga visor, jag fick snällt resa på mig, hälla upp kaffe med en skvätt mjölk i en av våra lyxiga engångsmuggar. Precis som om det vore nåt jäkla café jag bedrev. Så, om man skulle gifta sig med någon rik indier kanske? Det verkar ju vansinnigt bekvämt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0