Jäkla förkylning!

Jag är så galet trött på min förkylning som aldrig vill släppa. Nu vill jag bli pigg och ordentligt frisk så jag kan njuta av min pluggfria vardag på riktigt!

Har haft en bra helg, med studentfirande för kusinen i fredags och en tripp till Ullared med mamsen igår. Tänk att de har Panduro outlet där - en guldgruva för pyssliga människor! :)

Vi började besöket med att tålmodigt baxa upp tre resväskor modell stor (läs: störst) till bilen som vi förstås fått parkera längst bort på den gigantiska parkeringen. Eller rättare sagt, mamma puttade tålmodigt på sin tunga kundvagn och jag gick bredvid och surade med den tredje resväskan rullandes efter mig. Stackars lilla mamma som fick en sån argbigga med sig till Ullared, det var ju resväskorna som var anledningen till att vi åkte - och ändå kunde jag inte låta bli att klaga! :)

Nåväl, humöret steg efter att jag fått en hamburgare i magen och jag höll mig glad i säkert tjugofem minuter! Vi begav oss in i folkmassan på Gekås igen, och jag var glad och käck ända tills en mindre trevlig dam tvingade mig att flytta på mig så att hon kunde köra förbi mig med sin barnvagn. Trots att det fanns hur mycket plats som helst bredvid!!!  (såg hon inte att jag stod och vilade mina trötta ben?). Jag skällde lite, och mamma skämdes. Jag skyller mitt otrevliga humör på min hemska förkylning. Man kan skylla precis allt på den, så det så! :)

I eftermiddag är det jobb som gäller, hos mina "nya" söta barn, och då ska det tittas på film. Lilltjejen är så söt så man nästan dör, och säger de mest lustiga kommentarer (jag får bita mig i kinden ibland, för att inte börja skratta..). Sist jag var där berättade jag att jag snart är färdig lärare, men att jag måste gå i min "vuxenskola" ett tag till.

Flickan svarade: "Ja, du kan ju inte börja jobba på en skola ännu för du är ju inte riktigt fullvuxen ännu, eller hur? Du är ju lite vuxen Johanna, och litegrann som ett barn."
Jag: "Jaså, är det så det är?"
Flickan: "Ja, det ser man ju. För du är ju väldigt kort fortfarande."

Trevlig söndag!

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Tack för tipset, får kolla på deras hemsida. Fick du köpt ngt på panduro?

Hoppas du mår bättre.

Kram

2009-06-10 @ 22:52:42
URL: http://www.evalena.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0