Uppe med tuppen!

Imorse vaknade jag klockan fyra. Rullade min gravida kropp ur sängen (ja, jag skulle nog kalla tekniken jag hittat för att rulla, alternativt att häva mig upp kanske..) och tänkte käckt att jag nog bara behövde gå upp på toa. Men icke! Efter att ha vridit och vänt på mig i sängen i en halvtimma insåg jag att det inte var någon idé och förflyttade mig in i vardagsrummet. Frukost klockan 04.30 kändes minst sagt ganska så tidigt! (Skulle jag väcka min frukost-ogillande sambo och höra om han också var sugen på en ostmacka kanske? Jag bestämde mig dock för att han troligtvis inte skulle placera den handlingen på topp 10-listan över kärleksfulla saker jag gjort för honom, och lät bli..)

Så, nu är klockan halv tio, och det känns som att jag utredat mer än man borde vid denna tiden - däribland en powernap i soffan. Men jag är inte det minsta bitter! Nejdå! Jag ser det som en trevlig förberedelse inför tidiga morgnar med en pigg skrutt!


Kommentarer
Postat av: Kicki

Den där tekniken med att "rulla" sig ur sängen kommer jag ihåg. Gud va smidig man känner sig då.

Ser nog rätt roligt ut!!!



kram

2009-11-10 @ 09:52:21
Postat av: Annelie

Jag visste väl att du skulle få tillbaka en vacker dag!!!

Minns när jag satt i köket och lyssnade på "skivor från Vetlanda" med dig lekandes på golvet, betydligt gladare och piggare än mamman.

Klockan halv 5 tyckte du var en perfekt tid att börja dagen!

Kram

2009-11-10 @ 11:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0