Nya frukostvanor

Förra terminen tyckte jag att det var vardagslyx att snooza min väckarklocka trehundrafemtioelva gånger innan jag gick upp ur sängen. Detta gjorde att jag aldrig hann äta frukost sittandes. Istället sprang jag fram och tillbaka till diskbänken och tog ett bett på min macka då och då. Kaffekoppen balanserades på kanten av handfatet, samtidigt som jag sminkade mig, borstade håret och allt på samma gång. Om jag hade tur så ramlade inte koppen i golvet och spillde ut kaffe över hela badrumsmattan (vilket jag isåfall kanske inte ens hann torka upp innan jag rusade till vagnen!)

Min nya vardagslyx innebär att gå upp i tid, och äta en god frukost framför tvn i minst tjugo minuter. Kanske har det att göra med att min gravida kropp inte nöjer sig med en liten smörgås till frukost. Gud nej, bebisen vill helst ha gröt till mackan, eller åtminstone en liten tallrik youghurt. Om jag någonsin försöker mig på något så idiotiskt som att slarva med frukosten så hånskrattar bebisen åt mig därinne.  

"Ha! Nu är du väl allt bra korkad lilla mamsen! Inte tror du väl att en liten skruttig macka räcker för att fylla den där enorma magen? Jag ger dig max en timme, sen ska jag se till att din mage kurrar så högt så att folk kommer blänga på dig inne i föreläsningssalen!"

Yes, ordentlig frukost är det nya nu. Och då kan man ju lika gärna göra det till en skön vana, eller hur? Framför mig på föreläsningen igår morse satt en tjej och mumsade på en torr macka. Till det drack hon en coca cola. Frukost to go liksom. Det kunde varit jag för ett par månader sedan (minus colan, FY! vilken vettig människa vill ens tänka tanken att dricka det till frukost???), och jag blev inte det minsta avundsjuk. I like mina nya frukostvanor!

Kommentarer
Postat av: Carro!!

Söööt!!:) Är förkylningen bättre?puss

2009-09-10 @ 10:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0