Pernilla - mästarnas mästare!

Jag var på bio idag, med två små skruttar, och såg en japansk tecknad söt film. Före filmen visades i vanlig ordning en massa reklam, däribland för det pedagogiska datorspelet "Josefine". Vem i hela världen är det som presenterar spelen, om inte Pernilla Wahlgren? Ärligt talat, tycker folk att hon är så himla skojig att hon måste vara med precis överallt?

"Jag vet att barn lär sig allra bäst när de får göra något roligt, inte när man försöker trycka i dem kunskap."

Åh, nobelpriset nästa! Inte visste jag att Pillan var pedagogik-forskare? Tydligen. Jag kanske skulle be min kursledare bjuda in henne som föreläsare? Så att vi blivande lärare får lära oss något vettigt för en gångs skull!

Skänk en tanke till Pernilla gott folk. Hon måste vara den mest allvetande i hela Sverige. Kanske i hela världen.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0