Åter till vardagen!

Idag var det dags för Daniel att börja jobba igen, efter tre veckors skön ledighet. Semestern försvann i rasande fart, precis som varje år. Jag får alltid samma sorgsamma känlsa; var detta allt? Är det verkligen redan slut? Vi har ju inte hunnit göra någonting!

Fast det har vi förstås! Vi har haft tre alldeles ljuvliga veckor tillsammans, jag och mina underbara killar. Skrutten har inom loppet av tre veckor hunnit få sina fyra första tänder (ja, det hamnar möjligtvis utanför kategorin över ljuvliga saker som inträffat under semestern. Bissarna är visserligen väldigt söta, men de ställde till med både feber och mycket gnäll innan de kom fram!). Vi har varit på Liseberg, hälsat på nära och kära, njutit av sol och värme, ätit en väldans massa god mat, och unnat varandra en hel del egen-tid.



Glad bebis, glad pappa. Lycka!

Skrutten har varit lite tjurig över att han var den enda i familjen som inte fick hitta på skojigheter på egen hand. Himla trist att tvingas hänga med mamma eller pappa hela tiden, tyckte han! Igår kväll fick han dock äntligen slippa oss för ett par timmar. Daniel och jag avslutade semestern med att njuta av (och gap-skratta åt!) stand-up showen Badjävlar på Trädgår´n, i sällskap av min bror och hans tjej. (Egentligen var detta en bröllopspresent till våra underbara vänner, men de blev tyvärr sjuka, så bror med svägerska fick rycka in istället!) Skrutten fick stanna hemma, med min syster och hennes kille. Han tackade dem för sällskapet genom att gallskrika i en timma och femton minuter. Lilla prins!

Hur som helst, semester är underbart! Nu räknar vi ner dagarna i tre veckor, sen väntar en mysig veckolång resa till Tyskland tillsammans med mina föräldrar och syskon med respektive.

Kram!

Kommentarer
Postat av: Nicolaiida

Wow super site! Thanks :) I have you bookmarked now.

2011-08-29 @ 08:56:07
URL: http://nicolaiida.blogmakale.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0