Vem har rätt?!

Det har uppstått en mindre dispyt i vårt hem. Sedan två och en halv månad tillbaka käkar vår lillprins välling åtminstone två gånger om dagen. I början var det lite trixigt - herregud, hur varmt är lagom varmt för en liten bebis-mun? Men nu börjar jag liksom känna att jag har järnkoll. 30 sekunder blir precis lagom i vår micro här hemma, något kortare då vi hälsar på hos mina föräldrar (trots att de har precis samma micro! min mamma påstår att det är för att jag och Daniel torkar ur våran alldeles för sällan!). Och när man är hemma hos andra, ja då får man helt enkelt pröva sig fram igen!

Hur som helst. Om Daniel ska mata välling, och jag ska fixa, så har det flera gånger gått till som följande:

Bebis talar om att han är hungrig.

Jag blandar välling, och värmer i 30 sek.

Jag överräcker vällingflaska till liten Skrutt (som ska äta med hjälpa av pappa, han tänker minsann inte hålla flaskan själv, händerna behöver man visst för att gosa med snutten under tiden!)

Daniel tittar panik-artat på mig, och frågar om jag verkligen har känt efter att vällingen är lagom varm.

"JAAAAA, för tusende gången! Det har jag gjort varje gång i två och en halv månad nu!!!" vill jag svara ilsket. Men det gör jag förstås inte. Istället säger jag (i eventuellt pyttelite ilsken ton): "Jag har värmt den precis så länge som vi brukar!"

"Ja, men du tog ju inte ut den precis när det pep. Då blir den ju varmare."

Ursäkta? Varmare? Maten blir väl knappast varmare av att stå kvar i micron när den värmt klart? Eller? Jag har minsann inte läst i någon instruktionsbok (ja, jag läser faktiskt instruktionsböcker för nya prylar jag köper!) att man prompt måste ta ut maten i precis samma sekund som micron piper, annars riskerar man att bränna ihjäl sig på tungan.

Daniel säger att vi ska sluta prata om detta dilemma, eftersom ingen av oss vet om vi har rätt eller inte. Men det vägrar jag! Jag tänker inte gå runt hela livet utan att få svar på denna livsavgörande fråga. Vi behöver hjälp!

Så vad säger ni? Blir det varmare eller inte?




Se upp lilla bus-bebis! Din mamma är så långsam med att hämta vällingen, så du kanske bränner dig på tungan!



Kommentarer
Postat av: Carro

Här hemma är det på pricken likadant! Patrik tycker Noas ersättning är sååå varm när jag gör den.

- Varm tänker jag?Nej du, det smakar ju fan illa att dricka den kall. För det är vad den är när Patrik matar ;) Jag hejar på dig. Troligtvis B med!

Fin har är på bilden. Puss

2010-08-12 @ 23:44:42
Postat av: Lavsund

jag har också hört olika teorier kring detta men jag håller med dig! kan inte tänka mig att det blir varmare efter att micron har pipigt! =)

hjälp vad benjamin är söt!!

2010-08-14 @ 12:28:13
Postat av: Lollo

Har micron stannat så har den, inget blir varmare efter det då :)

2010-08-15 @ 13:12:26
Postat av: Sandra

Jag är helt övertygad om att det inte blir varmare- däremot kanske det håller värmen en stund om man inte tar ut den eftersom det är varmt i micron.



Å Benjamin är lika söt som vanligt :)

2010-08-15 @ 21:55:19
Postat av: Pappan

Detta har kollats upp av undertecknad, en man på whirlpool var mycket hjälpsam med denna något märkliga fråga. När micron piper att den är färdig(man tar i detta läget inte ut vätskan, utan låter det fint stå o snurra runt medans man går på toaletten) så är bara snurren o lampan på, det finns ingen värmning igång. Så nu vet vi de.

2010-08-16 @ 09:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0